Avbeställning

Ångerrätt

När du handlar hos 7days jobwear AB har du 14 dagars ångerrätt där du kan meddela oss att du ångrar köpet och därefter returnera produkten till oss. Ångerrätten gäller från den dag du tar emot produkten. Om tidsfristen löper ut på lördag eller annan allmän helgdag (och julafton och nyårsafton) förlängs tidsfristen till därpå följande vardag. Du måste efter mottagandet hantera produkterna så att det går att fastställa vilka produkter det är samt vilka egenskaper och funktioner de har. 

För att hävda ångerrätten ska du entydigt meddela oss detta inom 14 dagar efter att produkten mottagits. Om du vill ångra ditt köp ska du använda vårt standardformulär för ångerrätt som finns med i alla paket som du mottar från oss. Om du använder detta formulär behöver du inte informera oss på något annat sätt om att du ångrar köpet.

 

VIKTIGT

Vi förväntar oss att du skickar tillbaka produkterna snarast möjligt och du måste skicka dem inom 14 dagar efter att du har meddelat att du har ångrat dig.

Skadat eller saknat originalemballage kan leda till en värdeminskning av varan, så för att vara säker på att få hela din summa återbetalad rekommenderar vi att alla varor returneras i originalemballage.

När du skickar tillbaka produkterna ska du se till att de är ordentligt förpackade. Du bär nämligen själv ansvaret för paketet/produkterna tills vi får det/dem. Spara kvittens från transportören och eventuella spårningsnummer.

Obs: artiklar med tryck / broderi kan inte returneras. 

Du måste själv betala fraktkostnaderna för retur om du ångrar köpet. Vi accepterar inga paket som skickas mot efterkrav eller liknande.

 

Dokumentation av ditt köp samt returformulär

Du måste bifoga en kopia av beställningsbekräftelsen eller annan dokumentation av ditt köp. Dessutom underlättas hanteringen om du bifogar ett ifyllt returformulär som finns med i paketet när du mottager produkterna. 

 

Återbetalning

När vi tar emot produkten inspekterar vi den och därefter får du tillbaka det belopp som du har betalat till oss vid köpet. Beloppet överförs alltid med samma betalningsmetod som har använts vid köpet.

 

OBS!

Du kan förlora ditt köpbelopp, helt eller delvis. Det sker om produktens värde har minskat på grund av 

  • att du har använt produkten,
  • den har skadats under tiden du har ansvarat för den, 
  • du har hanterat produkten på något sätt som inte var nödvändigt för att fastställa vilka produkter det är samt vilka egenskaper och funktioner de har,
  • du inte har uppfyllt begränsningarna i ångerrätten avseende försegling, produkttyp mm.

  

Retur

Följ stegen nedan när du ska returnera din(a) produkt(er)

Steg 1: Fyll i returformuläret och packa in produkterna ordentligt.

OBS! Vid retur av skor får inte skokartongen användas som ytteremballage.

Steg 2: Skicka returformuläret tillsammans med produkten/produkterna som du ska returnera.

 

Reklamation – Om det skulle vara fel på en produkt

Ditt köp omfattas av konsumentköplagen. Det innebär att du antingen kan få en felaktig produkt reparerad, utbytt, återbetald eller en prisreduktion beroende på den faktiska situationen. Det krävs givetvis att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annan företeelse som orsakat skadan.

 

Du måste kontakta oss i "rimlig tid"

Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt fel på produkten. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt och senast inom två (2) månader efter att felet har upptäckts. Du kan reklamera genom att kontakta oss via mail till info@7days.se eller via telefon

För att vi ska kunna bedöma din reklamation kommer vi att be dig om följande:

 

1. Skicka oss en kort beskrivning av hur skadan eller defekten har uppstått. Observera dock att du ska kontakta vår kundtjänst så snart du upptäcker defekten.

2. Som dokumentation av defekten ska du skicka med 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Defekten måste synas tydligt på minst en av bilderna. Dessutom ska du se till att dina bilder visar hela produkten, en bild framifrån och en bakifrån (om det gäller skor ska det finnas bild på sulan).

3. Skicka bilderna via mail till info@7days.se

4. Notera också vilket beställningsnummer produkten hade – eller skicka med en kopia på beställningsbekräftelse/kvittens

5. När vi har fått dina bilder behandlar vi din reklamation snarast möjligt. 

Om du måste returnera produkt(er) i anslutning till en reklamation skickar 7days jobwear AB en förbetald returetikett som ska användas. Om du väljer att inte använda den förbetalda returetiketten (och därför själv betala kostnaderna för försändelsen) ska du skicka produkterna till:

 

7days jobwear AB
Pumpvägen 2
243 41 Höör

 

(OBS! Vi kan inte ta emot paket som lämnas personligen på denna adress) 

OBS! Vi accepterar inga paket som skickas mot efterkrav eller liknande.