Reklamation

Om en vara är skadad eller defekt kan du reklamera den till oss.

För att kunna hantera denna process så snabbt och enkelt som möjligt behöver vi din hjälp. 

  1. Vänligen skriv ut reklamationsformuläret som är länkat nedan och fyll i det med dina uppgifter och anledningen till reklamationen.
  2. Lägg reklamationsformuläret med de returnerade varan/varorna i paketet.
  3. Om du inte har en returetikett kontakta vår kundservice via e-post, info@7days.se eller telefon 040 – 645 04 28, så mejlar vi en returetikett. Skriv ut returetiketten och fäst den på förpackningen.
  4. Lämna in paketet till en valfri Schenker Privpak paketombud. Här får du en länk där du kan hitta det paketombud som passar dig bäst. Skriv i postnummer eller ort. https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/soek-ombud
  5. Så fort ditt paket har kommit och behandlats kommer vi att kontakta dig.

 

Obs: Om du returnerar med en s k. kundretur får du ett paketpostkvitto som visar spårningsnumret. Du kan använda detta spårningsnummer för att se leveransstatus för ditt paket. Vi rekommenderar att du behåller kvittot för paketutskick för att underlätta utredningen i den sällsynta händelsen att paketet går förlorat. 

 

Reklamationsformulär

-  Ladda ner reklamationsformulär -

 

Kontaktuppgifter till vår reklamationsavdelning

E-mail: info@7days.se

Telefon: 040 – 645 04 28